Japan and I: The Chronicles

Voor de nog resterende maanden van mijn verblijf in Japan zal ik in deze blog mijn hart zonder schroom uitstorten over de geneugten, irritaties, feestjes, misverstanden, voedsel en al wat nog niet meer wat het japanse volk met mij wil delen.

vrijdag, mei 26, 2006

Excuusverhaaltje voor een paar foto's

Naar Kyoto. Daar ontmoet ik mijn ouders en zusje om mijn collectie tempeltickets nog maar eens flink uit te breiden. Direct na het werk vertrokken en sta drie uur later alweer in Kyoto, het blijft verbazingwekkend. De volgende dag als eerste de Kinkaku-tempel bezocht aangezien het vorige keer matig weer was en ik het graag bij zonneschijn zou willen zien. Ook dit keer heb ik de weergoden niet aan mijn zijde weten te scharen en blijkt het bezoekje weinig toegevoegde waarde te hebben. Daarna zijn we naar de Ryoan-tempel geweest met haar stenen tuin. Deze was vorige keer wegens verbouwing geopend en erg nuttig was het bezoek dus niet. Dit keer was het ondanks de drukte een geslaagd bezoekje. Hierna de gehele dag nog verschillende Japanse tempels en met name tuinen bezocht.