Japan and I: The Chronicles

Voor de nog resterende maanden van mijn verblijf in Japan zal ik in deze blog mijn hart zonder schroom uitstorten over de geneugten, irritaties, feestjes, misverstanden, voedsel en al wat nog niet meer wat het japanse volk met mij wil delen.

zondag, april 23, 2006

NDugu en zijn Mercedes S500

Netwerken is handig. En daarom mag ik een testrit maken, of beter gezegd meerijden gedurende een testrit in de nieuwste Mercedes S500, een auto waar een gemiddelde Kongolees (dezelfde Kongolees als die van mijn laptop) een strakke 167 jaar voor moet werken. Natuurlijk moet Ndugu hier wel elke cent van sparen en al zijn kommetjes rijst bij de andere dorpelingen bij elkaar bedelen. Terug naar de Mercedes, deze wordt over enkele weken in Japan geïntroduceerd en moet daarom nog even voor de aankomende presentatie ingereden worden. Dit wonderblik op wielen kan zich geheel automatisch aanpassen aan de voorliggende auto en zelf versnellen en remmen kan hierbij dus ook tot het verleden behoren. Zoals u allen bekend is een natuurlijke wetmatigheid dat als u naar links stuurt u lichtelijk naar rechts gedrukt in uw stoel. Mercedes vond dit onoverkomelijk en heeft hiervoor in de stoel een optioneel masserend opblaasgedeelte ingebouwd om zodoende voor de positie van de inzittenden te corrigeren. Verder is de Mercedes overladen met kleine grapjes als een mp3speler-draaispoelknop die je niet verder kunt draaien op het moment dat je bij het begin of einde van het nummer bent. Hier werkt Ndugu nog een aantal jaartjes extra voor. Tjah...