Japan and I: The Chronicles

Voor de nog resterende maanden van mijn verblijf in Japan zal ik in deze blog mijn hart zonder schroom uitstorten over de geneugten, irritaties, feestjes, misverstanden, voedsel en al wat nog niet meer wat het japanse volk met mij wil delen.

zaterdag, juni 03, 2006

Sport is bijzaak

Mijn eerste dag bij mijn nieuwe fitness. Zoals eerder vermeld, kan ik slechts voor een klein bedrag extra per maand (dankzij een kortingsactie) nu wel genieten van een zwembad, massagestoelen, onzen (japans badhuis) incl. sauna en allerlei baden, tv’s bij elk fitnesstoestel, immer alert personeel en een schare aan afgetrainde huisvrouwen. Waar bij de vorige fitness veel gepraat en gelachen werd, lijkt hier het ontwijken van sociale contacten de boventoon te voeren. Maar voor die enkele weken is dat geen probleem.
Verder: Al enkele weken achtereen wordt geprobeerd om een softbaltoernooi onder de Toshiba-werknemers te organiseren. Dat dit al een tijd zonder succes is, is vanwege het feit dat op de betreffende zaterdagen mogelijk enkele regenbuitjes in de middag kunnen vallen. Twee van de drie zaterdagen bleek het weer redelijk tot goed, eentje wat minder. Moraal is dat, zeker omtrent sport, Japanners het minste of geringste aangrijpen om een evenement te annuleren, de kans dat het misgaat is aanwezig. Wat mij gelijk naar de volgende dag brengt.