Japan and I: The Chronicles

Voor de nog resterende maanden van mijn verblijf in Japan zal ik in deze blog mijn hart zonder schroom uitstorten over de geneugten, irritaties, feestjes, misverstanden, voedsel en al wat nog niet meer wat het japanse volk met mij wil delen.

maandag, april 03, 2006

Rollende Steentjes


In een onoplettend moment werd ik gebeld door een Finse vriendin van mij die met de levensvraag kwam of ik meeging naar de Rolling Stones voor het bedrag van waarvan Mick een sappige Kobe-biefstuk van kan verorberen. Eenmaal mijn toezegging geven, kon ik me vijf dagen lang verheugen op nostalgische deuntjes van spastisch bewegende bejaarden in een enorme concertzaal in Saitama. Hoewel een altijd keurige, niet-uitbundige sfeer de overhand had in het met 60,000 man gevulde stadion wist een nummer als “Paint it black” me toch makkelijk kippenvel te bezorgen. Mooie ervaring.